E un mic scandal acum pe net: personalul unei pizzerii din București este acuzat de misoginism pentru că acorda note tipelor care treceau prin dreptul prăvăliei. Sigur, e o formă de hărțuire cu nuanțe destul de clare de misoginism, chiar dacă o bună parte a societății noastre nu are încă profilul civic necesar pentru a sesiza problema. Întrebarea e cum de a rezistat nevăzut atâta timp acest fenomen al notării trecătorilor de sex feminin de către cârciumari – pentru că fenomenul e vechi pe plaiurile noastre, nu l-au inventat cei care sunt luați acum în vizor pe internet. L-am întâlnit cu câțiva ani în urmă inclusiv la Vama Veche, în inima progresismului românesc. Ca formă de marketing creativ, chipurile. Mă rog, atât s-a putut pe partea creativă, aia e.
În ce privește modelul italienesc descris în titlu, l-am întâlnit și pe acesta în România. La tot pasul. Cu diferența că insultele se găsesc în meniuri, sub formă de prețuri.
Foto: Oana Maria Zaharia